maandag 22 september 2008

Kennismaking met het ziekenhuis

Zondagavond werd ik nog even gebeld door mijn ouders en zus om me succes te wensen voor de allereerste dag. Want maandagochtend zou mijn eerste dag zijn! Spannend, spannend…. Om 8.00/8.30 maandagochtend hadden we afgesproken met sister Mary. En daar stonden we om 8.00 uur! Maar geen Mary te bekennen. Uiteindelijk kwam zij rond half negen aansjokken. Na een kort gesprek over de afdelingen waar we wilden stage lopen en hoe we het wilde inplannen kregen we van een paar student nurses een rondleiding door het ziekenhuis. We begonnen met het bekijken van de emergency room, gevolgd door de administration (waar de eerste vrijgezel zich al aanprees, genaamd Maikee). Daarna door naar the consulting rooms (soort van spreekuur dat lijkt op een huisartsenspreekuur, er wordt een intake gedaan en gekeken of de zorgvrager opgenomen moet worden of dat ze met medicatie/therapie naar huis kunnen), general ward (algemene afdeling), maternity ward (zwangeren afdeling), orthopedic ward (orthopedie), theatres (geen theaters, maar operatiekamers!)… en nog een public health afdeling (vaccineren van kindjes en geven van voorlichting, maar op die afdeling was niets te bekennen, ze waren op outreach naar de dorpjes.. we gaan hopelijk op veel afdelingen werken.

Tientallen gezichten gezien van docters en nurses, met daarbij horende namen die we echt niet meer voor de geest kunnen halen. Door iedereen werden we heel erg welkom geheten

Morgen gaat het echte werk beginnen!!!

Liefs

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey,Laura
Wat een belevenissen allemaal,heel leuk om te lezen.Kijk nu al weer uit naar de volgende.Wel de trouwring omhouden he.(haha)
Groetjes aan Danielle.
Liefs Papa,Mama en een knuffel van Tara

Anoniem zei

Laura!!
Wouw, wat klinken jouw verhalen mooi. Het is nu mijn verhaaltje-voor-het-naar-bedgaan! Toch een goede zusterdaad die je nu dus vervult!
Nee, wouw echt leuk om alles over je te lezen.. Kijk je uit voor die jongen van de administratie;)..
Hee ik mis je wel al hoor! Wel terugkomen..
Liefs! + kusje

Anoniem zei

Lieve Laura! Het klinkt echt heel tof allemaal, ben heel erg benieuwd hoe je eerste dag echt werken wordt!

Anoniem zei

Hey Laura (en danielle)

Leuke verhalen om te lezen, om jaloers op te worden. essentie van het leven is hetzelfde als in nederland: regen, volle bussen en armetierige kamers. 't enige verschil is dat jullie geen oudjes "verzorgen" in apeldoorn. en zonder ring krijg ik ook niet zo veel huwelijks aanzoeken.
heel veel succes met jullie stage....

Groeten Broeder Martijn

matthijs zei

He Laura. Hier in Nederland is het grote nieuws nog steeds de angst voor depressie en al dat gedoe met die banken en miljarden dollars in de Verenigde Staten. Ik ben blij te lezen dat jij je met wat zinnigers bezig houdt. Heel veel succes tijdens je stage. Ik volg je (helaas) op gepaste afstand. Take care! x matthijs.

Anoniem zei

Hallo Laura,

Leuk om je wederwaardigheden te mogen lezen.
Wij zijn niet zulke reizigers enz.,maar zo komen we overal en
kunnen we meeleven met hoe het
leven daar is en hoe het met jou
daar de komende maanden gaat.

met vr.groet:Mannus en Gijs de Boer

Jessica zei

Hej Laura

Wat een leuke verhalen! Je schrijft fijn want het leest lekker:) Jullie huisje lijkt echt super veel op ons huisje in Nigeria, zelfde kleuren enzo haha! Maar relexte inboedel, volgens mij! Ziet er mooi uit :)

Wij maakten trouwens ook pannekoeken in Nigeria. Als het goed is kun je een soort meel op de markt kopen (heel machtig! En even controleren op wormpjes...) en idd die oplosmelk. En als je dus die poedermelk, wat meel en een ei (met wat zout) in een kopje doet, heb je precies een pannekoek voor één persoon! Heel lekker en makkelijk! Verder kun je misschien even kijken of er 'brinta' is, dat aten wij echt super veel (met die oplosmelk).

Hej, heel veel succes daar en ik zal je weblog volgen (ookal krijg ik dan wel een beetje heimwee haha!).

Liefs van Jess